![]() |
| Valkosuklaa-Lime juustokakku |
Tällä kertaa olen koonnut kuvia jälkiruoista, joita itse tykkään syödä. Aloitan liivatteella hyydytetetyllä juustokakulla, joka sisältää: Valkosuklaata, limen mehua ja tuorejuustoa. Väri on saatu aikaan käyttämällä värjättyjä valkosuklaanappeja.
Juustokakun hyydyttämiseen voi liivatteen sijasta käyttää mm. Vegegel -jauhetta( tästä lisää mm. http://www.kinuskikissa.fi/liivatteen-kasviperainen-korvaaja-vegegel/). Agar agar -jauhe toimii myös liivatteen korvaajana( http://www.kamomillankonditoria.com/p/liivatteetta-keittiossa.html). Kakun pohja on tehty Digestive-kekseistä ja voisulasta. ( Ohje: https://terotaa.blogspot.fi/p/blog-page_6.html )
Seuraavaksi jouluna kokeilemani Glögi-juustokakku
![]() |
| Glögi-juustokakku lautasella |
![]() |
| Jäätelökakku |
Tässä kuvassa kaupasta ostettu jäätelökakku, joka toimii hyvin mikäli saat yllätysvieraita. Tätäkin annosta voi koristella oman mielensä mukaan.
![]() |
| Sacher-kakku |
Sacher-kakku. Oma henkilökohtainen suosikkini. Hieman työläs valmistaa itse, mutta on vaivan arvoinen. Lopputuloksena mehevä suklainen kakku, jonka sisällä mahtava aprikoositäyte ja päällä herkullinen suklaakerros.(Ohje:http://www.kinuskikissa.fi/sacherkakku-a-la-kinuskikissa/).




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti