Lukijat

keskiviikko 7. helmikuuta 2018

Kakkuja jälkiruoaksi

Valkosuklaa-Lime juustokakku

Tällä kertaa olen koonnut kuvia jälkiruoista, joita itse tykkään syödä. Aloitan liivatteella hyydytetetyllä juustokakulla, joka sisältää: Valkosuklaata, limen mehua ja tuorejuustoa. Väri on saatu aikaan käyttämällä värjättyjä valkosuklaanappeja.

Juustokakun hyydyttämiseen voi liivatteen sijasta käyttää mm. Vegegel -jauhetta( tästä lisää mm. http://www.kinuskikissa.fi/liivatteen-kasviperainen-korvaaja-vegegel/). Agar agar -jauhe toimii myös liivatteen korvaajana( http://www.kamomillankonditoria.com/p/liivatteetta-keittiossa.html). Kakun pohja on tehty Digestive-kekseistä ja voisulasta. ( Ohje: https://terotaa.blogspot.fi/p/blog-page_6.html )                       


 Seuraavaksi jouluna kokeilemani Glögi-juustokakku

Glögi-juustokakku lautasella
Juustokakun pohjana on käytetty piparkakkuja Digestive-keksien sijaan ja kakun täytteenä tuorejuustoa, joka on maustettu glögitiivisteellä, sokerilla ja piparkakkumausteella. Kakun pinnalle tehdään kiille glögitiivisteestä. Annoksen voi koristella haluamallaan tavalla. Kuvassa oma näkemykseni.( resepti : https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/283695/Gl%C3%B6gi-juustokakku/)

Jäätelökakku

Tässä kuvassa kaupasta ostettu jäätelökakku, joka toimii hyvin mikäli saat yllätysvieraita. Tätäkin annosta voi koristella oman mielensä mukaan.




  




Sacher-kakku


Sacher-kakku. Oma henkilökohtainen suosikkini. Hieman työläs valmistaa itse, mutta on vaivan arvoinen. Lopputuloksena mehevä suklainen kakku, jonka sisällä mahtava aprikoositäyte ja päällä herkullinen suklaakerros.(Ohje:http://www.kinuskikissa.fi/sacherkakku-a-la-kinuskikissa/).  


Ei kommentteja:

Nuf ja mitä se on 🙂

 Noniin. Laitetaanpas pitkästä aikaa tännekin jotain. Tänään teen NUF - lyhenteellä paistettua Naudan ulkofileetä ja tämän seuraksi kermaper...