Lukijat

keskiviikko 28. helmikuuta 2018

Tuhdimpaa iltapalaa







Kuvassa porsaan grillikylkeä suoraan pallogrillin lempeästä lämmöstä tulleena. Grillikyljet eli ribsit voi kypsentää myös uunissa, mutta parhaimman lopputuloksen saa perinteisessä pallogrillissä kypsentämällä. Tämä herkku sopii sellaisenaan jo varsin mainiosti nautittavaksi illanvietossa tai esimerkiksi jalkapallo / jääkiekkopelin lomassa. Täydemmän aterian saa grillaamalla ohessa lisäksi myös juureksia ja pekoniin käärittyjä herkkusieniä. Itse yleensä nautiskelen ribsit pelkän chilikastikkeen kera. 




 Tässä toinen herkullinen illanvietto eväs. Paistinpannulla paahdettuja paahtoleipiä, joiden päälle tulee juustoa, paistettu kananmuna sekä paistettua pekonia. Näihin leipiin voi myös oman mielensä mukaan lisäillä aineksia eli esimerkiksi: Sinappia, ketsuppia, majoneesia ja kurkkupikkelsiä. Lisäksi sopii hyvin myös esimerkiksi vihersalaatti. Tämän lisäksi voi tietty halutessaan käyttää myös sienisalaattia, Italian salaattia tai perunasalaattia.




Uunipellillinen itsetehtyä pitsaa sopii kyllä kaikkiin tilanteisiin. Tämä klassikko on herkullinen ja täyttävä. Itse tykkään tehdän paksun pitsapohjan, koska tykkään erityisesti pitsan reunapaloista. Hyvään pitsaan tietenkin kuuluu laittaa reilusti täytteitä ja eritoten juustoa. Parhaiten tietenkin pitsa maistuu kuumana suoraan uunista tulleena. Itse tosin välillä syön kylmänäkin pitsa paloja.  Pitsapohjaan on monenlaisia ohjeita, mutta itse olen jo pitkään suosinut tämänkaltaista ohjetta.  
 https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/72935/hyv%C3%A4%20pitsapohja/


 





Lopuksi kuvassa klassikko vailla vertaa eli lihapiirakka kahdella nakilla, höystettynä juustolla ja kurkkusalaatilla. Lisäksi tietenkin sinappia ja ketsuppia. Takuuvarmasti tuhti iltapala.





Ei kommentteja:

Nuf ja mitä se on 🙂

 Noniin. Laitetaanpas pitkästä aikaa tännekin jotain. Tänään teen NUF - lyhenteellä paistettua Naudan ulkofileetä ja tämän seuraksi kermaper...